Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Hundattack på Lanta!

Av Vivi - 2 mars 2009 06:19


Vi tänkte möta Berit, moster Lena och Kjell W vid piren vid deras ankomst.

Köpte & lämnade en bukett blommor på rummet på deras hotell (All Seasons Resort & Spa). Då sa receptionisten att gäster från Arlanda kommer runt kl. 20:00.

Klockan var bara 18:20 när vi kom dit. I stället för att åka hem och vänta, åkte Hans och Hugo för att köpa pannkakor, medan Amanda och jag väntade utanför hotellet.

Hotellet ligger fint, alldeles intill havet. Både havs utsikt och utsikt över ”staden”. Amanda & jag kunde inte motstå att gå till stranden. Det var låg vatten, så stranden sträckte sig torr som en stor och bred fotbolls plan. Inte en enda människa syntes. Amanda ville ta en promenad ut till en fyr som annars (vid hög eller normal vattennivå) ligger på en liten ö, men som man vid lågvatten kan gå ut till.

Marken på stranden där vattnet varit några timmar tidigare, kändes så mjuk och len.

Efter 10-15 minuter började det blir mörkt så vi vände om. Då kom 3 st. ”strand hundar” mot oss & skällde.

Vi försökte med röster att skrämma de. Men det kom bara fler hundar och gick närmare och närmare oss. Till sist måste de ha varit 10-12 stycken! Jag svängde runt med min handväska, men hundarna blev bara vildare. Utan att veta det hade vi gått baklänges mot vatten. Hundarna skällde som galna, några stycken simmade i vattnet & omringade oss. Vi skrek på hjälp. Amanda försökte springa. Då hoppade en av hundarna på henne & bet henne i baken. Jag slog hunden med handväskan, han släppte taget men andra hundar bakom mig hoppade på mig och bet mig i baken. Jag svängde runt min handväska igen för att få distans till hundarna. Vi skrek och skrek för allt vi var värda, men ingen kom. Den enda jag tänkte på då, var att inte tappa balansen & ramla. För så fort en av oss ramlat, så har säkert hundarna ätit upp oss levande!

Jag som alltid hållit mig undan från hundar i hela mitt liv….


Vi har ingen aning om hur länge vi var i denna otäcka upplevelse, och som vi hoppas ingen annan behöver genomgå. Till sist kom 2 thailändare (fick senare veta att de är vakter på All Seasons) med käppar & ”slog” hundarna bort från oss. Tack gode Gud! Kan inte tänka mig vad som hänt om de inte kommit till vår räddning….


När vi kom tillbaka till hotellet igen, kom även Hans & Hugo. Hugo grät när han fick se oss. Amandas och min klänning var sönderbitna på baksidan. Efter en närmare titt på våra bitna rumpor, konstaterade vi att vi måsta åka med tuken till doktor Salarin. Tyvärr hade inte dr. Salarin vaccin mot rabies på sitt kontor, utan hon skickade oss till sjukhuset i Old town.

Jag fick vanligt rabies vaccin och stelkramps spruta, medan Amanda fick ett speciellt rabies vaccin eftersom hon fick ganska djupa bett. Totalt fick hon 7 injektions! Och vi ska nu ta ytterligart 5 sprutor var innom en månad.


Det var först kl. 22:45 vi kom tillbaka All Seasons för att träffa Berit, Lena och Kjell. Dom var så oroliga, fast vi skickat flera SMS.

 
 
Ingen bild

a-k

11 mars 2009 12:12

Å fy vad hemskt! Hoppas ni klarar er från problem pga betten. O stackars Amanda som fick ta så hiskligt många sprutor. Krya på er och njut av den snöfria tillvaron åtminstone. =)

 
Ingen bild

Karin

12 mars 2009 11:15

Jag skulle skjuta ihjäl hundarna på direkten! Vilken mardröm !

 
Ingen bild

Elisabeth

12 mars 2009 11:22

Usch...stackars er! Hoppas ni mår bättre nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vivi - Onsdag 10 april 18:26

  Vi firade påsk i Bygget med barnen + Kjell och Lena. Barnen åkte runt på myren med de klassiska skottern Ockelbo. Vi grillade ute vid lunch & åt plock. Som vanligt det blev mycket rester. Andra dagen där byte vi presenter (ny års klappar) med...

Av Vivi - Fredag 8 mars 16:45

  Vi startade resan den 25:e feb med besöket till Ulf. Han har varit dåligt länge sedan han ramlade. Han var mager men glad att se oss. Karin, Karins mamma som är 90 år och Sandra var på plats.    Vi flög dagen efter med Qatar. Denna gång var v...

Av Vivi - Tisdag 16 jan 16:20

Vi frågade barnen om det var okay att vi inte fira ny år tillsammans den här gången. Förra ny-år firande var det nån som tyckte det var inte så kul att avbryta sin get-together-with friends för att vara med oss gamlingar :-) . Så nu åkte vi & fira...

Av Vivi - 15 oktober 2023 18:18

  Sex år har gått sedan du lämnade oss. Jag tänker på dig varje dag. Ångrade att jag kom inte hem till dig oftare. Men Sverige till Indonesien är avstånd som vi bara kunde korsa en gång om året.    ...

Av Vivi - 4 oktober 2023 18:15

  Lör, Sep 30 :   Åkte från Ljusdal runt 6 på morgonen. Flyget gick kl. 10 & vi var framme till Marco Polo airport 12:45. Vi tog en buss till staden Venedig.Det kostar € 10/person & resan tog ca. 30 minuter. Hotell vi bodde var endast ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards