Alla inlägg under maj 2011

Av Vivi - 16 maj 2011 02:47


Det har gått drygt en vecka sedan Hans åkte hem till Sverige. Han åkte den 5:e härifrån och blir kvar tills jag och barnen kommer senare i juni.

Hugo tycker inte om att agera som "man i huset". Det är jättejobbigt, sa han!!.

Han har ansvar för poolen & generatorn. Medan Amanda tar hand om hästarna.

Av Vivi - 16 maj 2011 02:32


Barnen är ledig idag och i morgon. Idag pga klämdag & i morgon är det Buddhas födelsedag = röd dag. De börjar igen på onsdag och har prov då!!


Nu har jag kört bilen längre och längre sträckor! Fast det är fortfarande läskigt med så många mopeder & hästvagnar som kommer från alla hål, utan varning! Sist var det till flygplatsen, när jag skjutsade hem min kusin med familj.


_____________________


Anak-anak libur total 4 hari. Sabtu, Minggu, hari ini karena hari kecepit dan besok karena tanggal merah (Waisak). Mereka masuk lagi Rabu dan ujian.


Sekarang nyetirku sudah berani agak jauh, walau masih ngeri karena banyak sepeda motor dan dokar yang datang dari segala penjuru tanpa aturan. Terakhir ngantar keluarga mbak Giarti ke airport. Susah juga kembali ke jalur kiri setelah selama 15 tahun nyetir jalur kanan !

Av Vivi - 11 maj 2011 13:38


Hugo var så orolig i morse. Han ville inte ha frukost, ville inte ens dricka nåt och klagade på ont i magen. Till sist fick han i sig te. Väl i skolan ville han inte gå på extra engelska lektionen. Så jag sa att han kunde gå till sitt klassrum & plugga inför provet istället. Det gjorde han.

När jag hämtade honom vid 3 tiden, var han som en helt annan pojke! Han fick 74% rätt på provet! Jag sa att det var jättebra. Men han sa att det var en som fick 91% rätt. Ja, sa jag, och hon har bott & gått i skolan sedan i ettan & har pratat engelska så länge, medans du kom först för 10 månader sedan!

Av Vivi - 9 maj 2011 14:00


Idag startar Farmor`s KItchen Home Delivery. Huvudmenyn består av Tex-Mex, men vi säljer också bl.a grillad kyckling, kebab, Janssons frestelse, biff Strindberg, kanelbullar och tosca kaka.

Har anlitat en kille som kör ut maten med sin moped. Medan Ida, min sister, hjälper till i köket.


Här är loggan som Amanda & Hans har trixat & fixat :


 

Av Vivi - 1 maj 2011 12:15


Hugo was invited to Jack`s party yesterday. They went to Malimbu beach around 1 pm, all in all 10 kids, girls and boys. They bathed, played games, ate good food and drank soda. They did have fun, with laugh and crazy things going.


Around 7 pm, all of them came by. Just to let Hugo grabbed his night clothes and they left again for sleepingover at Jack`s house.!!

This was Hugo`s first overnight away on his own. He came home after lunch today. Tired and happy!




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards