Alla inlägg under februari 2010

Av Vivi - 26 februari 2010 19:30


Amanda har sin prao dag idag.

Hon & Patricia var till Djurkliniken i Storhaga.

De tyckte att det var jätteroligt att träffa så många djur som kom in med olika behov av vård. Det var full rulle hela dagen!


Jag mådde pyton igen. Förkylning på g! Var hemsk förkyld i october (efter Malta resan) & nu kände jag mig matt & frusen!

Otroligt att det bara är jag som drabbats av förkylning sen vi kom hem från Thailand i somras.

Av Vivi - 25 februari 2010 19:15



Minus 28°C när vi vaknade i morse! Brrr....


Barnen har friluftsdag idag.

De får välja mellan att åka slalom i Järvsöbacken, fiska i kyrksjön, åka längdskidor vid eljusspåret eller spela curling. 

Amanda valde att åka längdskidor & Hugo skulle till curlinghallen.

Jag skjutsade dem runt 9 till respektiv platser.

Men längdåkning & fiskning är inställt pga kylan. Så Amanda & gänget fick komma till skolan & åka pulka vid Kneckarbacken istället, lite senare när vädret blev lite mer mänskligt...

Av Vivi - 11 februari 2010 09:02


Hipp hipp hurra hurra...!!!

Av Vivi - 10 februari 2010 08:45



Hugo satt med teven på, tittade på en tecknad film samtidigt som han höll på att bygga något med sina legobitar. Efter ca. 5 minuter gick han upp på andra våningen, satte på Play Station och spelade GTA eller Sims med Amanda. Men efter en kvart kom han ner till köket med sitt Nintendo DS i handen & höll på med att styra mini Mario.

”Varför stänger du inte av teven när du slutar att titta på den?”, frågade jag.

”Jag ska titta mer sen”, svarade han.


Okay, då fortsätter jag med matlagningen. Det blir hans senaste favorit rätt, som är entrecote. Och rosa kött ska han ha helst!!  Det är otroligt att han älskar köttbitar, inte pannkaka eller spaghetti & köttfärssås som alla andra barn.


”Mammaaaaa!”, hörde jag efter en stund. ” Jag har tråkig!! Jag har ingenting att göra!”


Visst är nutida barn bortskämda ??????

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards