Alla inlägg under april 2014

Av Vivi - 4 april 2014 11:30


Vi (jag, Amanda och Ida) åkte till Semarang i söndags. Dels för att säga adjö till mina föräldrar ifall vi inte skulle träffas igen innan jag & Amanda åker till Sverige. Dels för att lämna/lagra några väskor hos dom med grejor som vi inte kan lämna på Baronang, ifall huset blir uthyrt.


I måndags hyrde vi en bil & hälsade på Henny. Det nya tillskotten är jättegulligt. Hon heter Mia.

Fem barn under 8 år, det kan inte vara lätt. Tur att Henny är lugn. Hon får hjälp med matlagning & tvättning på morgonen av grannen.


Och i tisdags var Amanda & jag och handlade på olika mall (köpcentrum) i 7 timmar ! Det är rekord, eftersom Amanda inte tycker om att handla egentligen...:-)


På onsdagen tog vi det bara lugnt & var hemma. Förra året när vi hälsade på, på Idul Fitri köpte Amanda 3 små kycklingar, en dog för ett tag sedan. Dom två som är kvar har blivit så stor nu & en la ägg för första gången, samma dag som vi kom. Kaninerna däremot har blivit så gamla, endast 8 st kvar.


Jag & Amanda åkte tillbaka till Lombok igår (torsdag).




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards