Alla inlägg under september 2009

Av Vivi - 21 september 2009 14:15



Både jag och Hans har blivit rundare (låter bättre än: tjockare), sen vi bodde i Thailand.

Inte så konstig kanske, med tanke på att vi åt ute rätt så ofta där nere, både lunch & middag.

Det är så billig, enkelt och bekvämt. Och med ordet bekvämt, hör även till, att vi inte rörde på oss så mycket heller. Då är det bara att blunda när vågen blinkar på oönskade siffror !!!


Så vi bestämde oss för att göra något åt saken, så fort sommaren var slut. Hans tog en 16 dagars fastekur (juice banta) och minskade med ca. 8 kg! Och för att hålla kursen, så fortsätter han nu med att äta GI. Och tänk, han har nu minskat ytterligare 1 kg. Nu verkar han komma till sin "rätta" vikt igen………


Däremot gick det segt för mig. När sommaren var slut, kom Ramadan och jag fastade enligt Muslimska regler i nästan 30 dagar. Jag åt ingenting från kl.4 på morgonen tills kl.20 på kvällen (tiden ändras bakåt 3 minuter per dag). Det var tufft och jobbigt. Det är lättare att göra detta på vintern, då vi har kortare dagar (mindre sol). Fastan är ju mellan solens upp och nergång.


Jag lyckades bara bli av med ca.2 kg. För på kvällarna var jag så hungrig & vräkte i mig som en varg. Sen sov jag med fulla magen. Så nu försöker även jag att äta GI mat. Det känns faktisk bra och hoppas att jag kommer till min efterlängtade vikt snart.


Fast min svärmor klagar: ”Nu är det svårt att bjuda er på mat, för ni äter ju så konstiga saker”.

Av Vivi - 7 september 2009 15:00


Idag är det två år sedan Emil (Vår pappa, svärfar och farfar) lämnade oss.

Livet går vidare, även om det inte kändes så då.

Mycket har hänt sedan dess. Det är mycket som ska göras.

Men om jag känner honom rätt, så vill han inte att vi ska ältar i hans bortgång hela tiden.

Även om det är tungt än i dag ibland.

Han vill nog att vi fortsätter att leva livet.


Han finns alltid i vårt hjärtan – på en plats som aldrig någon annan kan få, och den ska vi bära tills tiden även är inne för oss.


Berit och jag var till Lunden. Lade blommor och tände ljus.


GRATTIS  EMIL !!!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards