Alla inlägg under februari 2020

Av Vivi - 21 februari 2020 09:45


Åkte ner till Indonesien. Först till Semarang : hälsade på fyra kusiner, till graven & lämnade väskor hos Ida.


22/1-1/2 : Lombok


Efter två dagar i Semarang, för vi till Lombok. Var till skattkontoret & betalade markskatter, besökte barnhem, hälsade pak Sam, tittade in till markena, fixade mitt BNI bankkort.

Var även till Gili Sudak med Titut & familjen (de kom från Bali med moped/färja). Men det var för varmt på ön så ingen av oss törs vara under solen (höll oss i skuggan). Så vi vet inte om det var bra snorkling. Vi umgick mest & pratade. Gick runt ön när solen gick ner.

Åt middag med Eda Bidy & hälsade på bu Haji och fick hemrostad Lombok coffe. Bu Haji är granne på en av vår mark på Senggigi. Hon kan prata minsann   


1-4/2 : Semarang & Salatiga

 

Tillbaka till Semarang & fixade bl.a mitt ID kort (vad krångligt!), glasögon,m.m

Var till Salatiga också (Hans var där två nätter medan jag och Ida en natt). Jag träffade kompisar från gymnasiet &  släkt som har inte sett på över 40 år. Var till Kopeng som ligger högt på berget i Salatiga.


7-8/2 : Jepara

 

Vi åkte mot Jepara, en kust stad norr om Semarang. Tänkte kolla stränderna men det regnade. Var till Henny (Tristys fru) och barnen. Sedan åkte alla till Azka som går & bor i muslimsk skola en timme bort.

Ida åkte hem till Semarang med chauffören, och vi bodde på hotell.

Morgonen efter kom Henny och yngsta flickan & hälsade på oss på hotellet med rambutan & pecel.


9-16/2 : Jakarta & Lombok


Den 9:e åkte Hans till Lombok medan jag & Ida åkte till Jakarta för att hälsa på moster & kusiner. Många som var sjuk där den här gången.


Den 12:e åkte jag till Lombok igen. Vi gjorde diverse sista ärenden & kopplade av. Var till Kuta som vi tyckte mysigare än Senggigi som är ganska tom nu. Mer fart på Kuta & finare strand.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards