Alla inlägg under maj 2013

Av Vivi - 19 maj 2013 05:00


Vi hörde att det var inbrott hos en australienare som bor två kvarter bort från oss, för ca. två veckor sedan. Tjuven fick ca. 450 million rupiah med sig i form av smycken och elektronik prylar.


Men idag har tjuven kom in till oss!!. Han mixtrade med ett fönster vid barnens rum som ligger tom sedan Hugo flyttar till Sverige & tog in sig i huset därifrån. Som tur var törs inte han öppna dörr in till oss (mig/Amanda och Idas), så han fick med sig "endast" grejor som vi la på skrivbordet och från vardagsrummet.

Ungefär samma tid, det var också inbrott hos granne som bor en kvarter bort.

Så hemskt!!


Av Vivi - 8 maj 2013 10:30


Egentligen är det cirka en och halv månad försent, men idag började jag med plantsättning i Sekotong. Planen var att göra det innan vi åkte till Sverige i mitten av mars. Men då var marken för blött (för mycket regn). Tanken var att plantera strax efter hemkommen från Sverige, men då gick man som skulle leda planteringen bort. Plus plant kostnaderna har gått upp sedan jag förhandlade sist. Så jag måste börja om från början.

Men som tur är nu är det på g. Köpte 2.500 plantor, delade i tre sorter : mahogny, teak och jabon.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards