Alla inlägg under juni 2014

Av Vivi - 16 juni 2014 12:36

Hej på er! Hugo som skriver nu c:


Jag tänkte berätta lite om vad som har hänt mig på sistonde och vad som kommer att hända.


Som sagt så fick jag lov i fredags. Jag åkte med pappa i T-Forden till kyrkan klockan 7:45 i fredags, sen var det bara att vänta där tills klockan slog 8.00 då man fick gå in. Så vi gick i ett tåg in i kyrkan och satte oss på våra platser, sen hände det inte så mkt i kyrkan, lite sång, dikter och tal från rektorn.


Och ni kanske visste att jag och pappa bor i Sverige men mamma och Amanda bor kvar i Indonesien. Men om drygt 2 veckor så kommer dom HEM till SVERIGE!! Jag är jätte spänd inför det och kan inte vänta! Och jag vill FLYTTA till ett eget hus nu.. kan inte bo alla fyra hos farmor, blir aldeles för trångt :c.. 


I lördags var en grym dag.. det var CRUISING.. Allt började kl. 11.00 då det var utställning i folk parken så jag och pappa åkte dit med T-Forden. Det va as najs där !! Mycket snygga och fräna bilar samt bra musik.Runt klockan 15.00 så drog vi hem och åt lunch. Får inte glömma att säga att KJELL W kom också :D....

Men som sagt så åt vi Lunch vid 15.00 sen klockan 16 så drog vi 3 ner på stan med T-Forden och åkte runt på stan och cruisa. Det var helt fantastiskt.. runt klockan 21, så hämtade vi upp 3 kompisar till mej som åkte hela kvällen med oss c:. Det var Felicia, Tilda och Fannie. Så vi åkte ända tills klockan blev 2 på morgonen då jag ville åka hem å sova xD.. Dagen efter sov jag till 12-1 nån gång c:.... jätte skönt.....


Sen har inte så mycket mer hänt faktiskt.


Ha det bra allihopa och fortsätt läsa bloggen!! c: ( Bilder Nedanför)

                                   

Av Vivi - 7 juni 2014 02:15


Idag började Amanda och Agnes praktisera hos veterinär Gede som äger Lombok Animal Rescue. Varje lördag och söndag går han & medarbetare till marknad & tar hand om djur som finns där. Katter, hundar, marsvinner,och alla andra djur som folk bara lämnas på gatan. Ett sår ska behandlas och en könmogen djur ska kastreras. De tar in djur som behöver längre behandling till hans hus, som också fungerar som hans klinik.


Tjejerna ska "jobba" fram till på onsdag (5 dagar) som är en del av deras Business & Enterprise lektion.


Ser mer på deras hemsida :

http://lombokanimalrescue.blogspot.com/


Av Vivi - 6 juni 2014 02:15


...att lämna huset på Baronang och bor i Senteluk för ett tag framöver.....

Men eftersom huset i Senteluk är ostädad, vi bokade in oss på ett hotell i närheten för två nätter. Under tiden måste jag handla lite skåp, ny TV (måste ha TV, annars går det bara inte...) och skaffa internet kopplingen.

Ska handla sparsamt den här gången, eftersom vi ska inte bo här så länge till...:-)

Av Vivi - 5 juni 2014 02:00


Amanda went on camping trip with her class to North of Lombok (a big plantage near Tanjung) this morning. This trip is also some sort of farewell trip since two from the class will leave Lombok for good : Amanda and Agnes. Amanda will leave for Sweden and Agnes will continue her school in Surabaya.

They are going to be away until tomorrow evening : sleeping in a tent, cooking their own food and just be with each other and have fun.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards