Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Vivi - 8 mars 2009 14:08


Kjell & Lena bor på All Season Residence resort.

Berit bor hos oss, fast hon är bokad på samma rum som Kjell & Lena (alla tre är bokade på ett trippel rum).


Detta hände 1:a veckan:



Måndag :  Jag & Amanda blev attackerade av hundar (se föregående inlägg i bloggen).

Berit, moster Lena & Kjell anlände till Lanta.



Tisdag : Amanda gick inte till skolan p.g.a hundbetten. Gunilla Sundell med ”sällskap” kom in för att kolla hur det var med oss.

Vi hämtade Kjell & Lena för att äta lunch. Sedan badade Kjell, Hans & Lena på vår strand (Klong Dhao). Berit stannade hemma med barnen. Åt middag på Sawasdee.

Hugo ville ha peppar-steak. Efteråt klippte sig Berit, Kjell och Hans.



Onsdag : Amanda gick till skolan, men orkar bara halva dagen. Hon hade svårt att sitta för länge.

Hans hämtade Kjell & Lena vid lunch, för de ville sola efter frukost på hotellet.

Mot kvällen var det regn så vi tog hem take away mat. Typisk att det regnar när det kommer främmande.

Hugo beställde steak igen!



Torsdag : Hans & Kjell åkte till Phuket med hyrbil. Hans skulle på återbesök på Bangkok hospital.

Besöket med doktorn gick bra. Men när han skulle hämta ut medicinen, uppstod problem. Försäkringsbolaget (Europiska) står endast för kostnaden i 60 dagar efter det första besöket & det betyder att de betalar för medicin endast t.o.m 19 mars. Men doktorn sa att Hans måste fortsätta med medicineringen fram tills han kommer tillbaka till Sverige. Sjukhuset & försäkringen höll på & ringde kors & tvärs. Men de kom inte längre, än att läkaren fick skriva om receptet och Hans fick ta ut medicin som räcker till den 19:e mars. (2 veckor framåt)

Hans har skickat e-mail till Europiska och frågat vad som gäller? Vem som tar ansvaret om något händer efter den 19:e. Och att det inte är roligt att kasta bort en till två dagar, för att hämta medicin för 2 veckor!

Kjell & Hans lämnade Phuket, mycket senare än de hade tänkt, mot Krabi för övernattning.


Det var inte vår dag på Lanta heller. Jag & Berit fick kalla på låssmeden två gånger idag. Först för att öppna fram dörren & sedan för att öppna sängkammar dörren. Amanda hade lånat min nyckel igår & gömt den under min kudde i sängkammaren där dörren var låst!

Senare på eftermiddag när Amanda och jag skulle till hälsokliniken för att få påfyllning på vårt vaccin, hoppade kedjan av, på tuk-tuken (taxin) som vi hyrt.

Jag, barnen, Berit & Lena åt middag på piren. Och gissa vad Hugo ville ha för middag idag? Hm…just det….steak igen! Mitt i maten tappade Amanda en tand.

Jag & barnen åkte hem direkt efter maten, medan Berit sov över hos Lena. Klockan var mycket och vi måste upp tidigt i morgon, för att åka buss till Krabi och förlänga våra visum.

Runt kl. 21:30 när barnen höll på att byta till pyjamasen, letade jag vår mobil & den var inte i min väska. Efter att förgäves letande runt i huset, kom vi på att det måste vara kvar på hotellet. Så av med pyjamasen, på med kläderna & i väg i taxi till Saladan igen! Det var ju rätt, där låg telefonen. Tur det, för jag måste ha den i morgon.



Fredag : Jag & barnen åkte med minibuss till Krabi. I bussen satt redan Gigi med familjen. De skulle till Phuket över weekend. Barnen var förstås glada att få träffa sina kompisar (Gigis barn : Linnea,Jeppe och Johanes).

Väl framme i Krabi, möte Hans och Kjell oss på buss terminalen. Därifrån åkte vi direkt till migrationsverket, för att förlänga våra visum i 30 dagar till. Hela processen gick väldigt smidigt tycker jag. Vi fyllde i en blankett, lämnade in våra pass, foton, betalade avgiften, väntade i ca. 10 minuter och sedan var allt klart! Vi stannade på Tesco Lotus for att handla innan vi åkte vidare mot Lanta.

Synd bara att vi glömde Hugos skolväska på migrationsverket och förlorade 2 nya barnböcker!



Lördag & söndag : Bjöd vi vår gäster på en resa till Koh Jum med allt inkluderat, som tack för att de är så snälla som hälsar på oss på Koh Lanta. Båten gick kl. 8 och vi var framme 50 minuter senare. Berit & Lena tyckte att bytet från färjan till long tail båten var läskigt!

Vi bodde på bungalow nr.1 på Joy Bungalow (bokade redan när vi var där tidigare). Där var det mest att mysa, sola, bada, ta en promenad och bara vara. Kjell & Lena han med en massage var. Berit badade i havet med Hans, Lena, Kjell & Hugo. Hon lyckades med att ta simtag. Tidigare var hon osäker på om hon kunde göra det efter sin bröstoperation. Så hon simmade i havet flera gånger båda dagarna. Jag & Amanda törs inte bada, för våra sår har inte läckt än. Jag läste & Amanda höll på med allt möjligt. De var några fler turister på Koh Jum denna gång, fast det är mycket mindre, än på Koh Lanta.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards