Alla inlägg den 28 december 2008

Av Vivi - 28 december 2008 13:41


Det hände inte så mycket den här veckan.


På tisdagen var vi till Salatiga, min födelsestad som ligger ca. 1,5 h söder om Semarang. Där besökte vi familjegraven, åt ”Salatiga-mat” och handlade ”Salatiga-grejor”.


På onsdagen besökte vi en stor mosque här i Semarang, troligen den största i provinsen. Vi var även upp i utropstornet. Från 19:e våningen såg man ”hela” Semarang. Efter besöket delade vi på oss. Jag och Neneng (min svägerska) + 4 barn åkte till stan & shoppade. Medan Hans & resten av familjen åkte hem. Fast inte riktigt, Hans måste åka till en ögonklinik för att ta ut ett vasst ”skräp” som hamnade i ögat uppe i utropstornet. Hornhinnan var ”repad”, så han fick droppar som rengör, bedövar, smörjer & läker.


Torsdagen 25/12: Juldagen. Folk som är kristna här firar dagen med ett kyrkbesök tidigt på morgonen. Sedan är det familjeträff med god mat & dryck.

Men eftersom vi inte firar jul, så ser dagen ut som en vanlig dag hos oss.


På fredagen kom min yngsta bror Tristy med fam. från Jakarta. Amanda tycker det är så roligt att träffa sina yngsta kusiner Azka (21 mån.) & Al (8 mån.). Hon har gjort vänskapsband åt dom.

På eftermiddagen, medan familjen Tristy vilade, åkte vi & familjen Titut plus min syster Ida till badhuset. Efteråt handlade vi & åt på Mc Donalds. 


På söndagen åkte fam. Titut tillbaka till Bali.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards