Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Vivi - 7 februari 2012 10:36


Jag var bjuden på lunch idag av Mrs Joo (Koreanska). Var där strax innan 11:00 och hon höll på att hacka & skära. Hon skulle laga tre koreanska maträtter. Mums....och jag som inte hadde ätit frukost...

Men när hon skulle laga maten på spisen, då kom problemet. Ingenting hände. Gasen var slut. Hon sprang till affären mitt emot huset. Men de hade slut på gas-flaskorna och leverantören skulle ha varit där för tre dagar sedan. Så då gick vi till affären nära vårt hus (bu Lia), men hennes gas var också slut. Okay, då tog vi bilen & körde in till Abadi (Senggigi), men dom hade ingen gas heller. Inte heller Senggigi Jaya. De säger att leveransen var försenad från Java, så hela ön har gas brist nu. Ofattbart ! Alla använder gas för att laga mat i Indonesien (utom dom som har öppen eld), vad ska man göra om man blir utan? Nu vet  jag hur man tar död en ö : stoppa alla viktiga & nödvändiga leveranser!

Ang. lunchen; Vi gick ut och åt på Sunshine (en beach restaurang). Vi delade tre rätter & notan….:-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards