Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Vivi - 19 juli 2010 08:00



Jag & Amanda åkte till Semarang den 10:e juli. Vi flög med Lion Air från Lombok till Semarang via Surabaya. Själva flygtiden var endast 2 timmar 10 minuter, plus en timmes väntan i Surabaya.


Familjen i Semarang (mina föräldrar och syster) mår bara bra. Allt är som vanligt där. Amanda var jätteglad när hon fick se de nya kanin-ungarna som endast var 2 veckor gamla. Så nu har vi totalt 24 st. kaniner.


Jag gjorde bank-ärenden i stan den 12:e juli. Den 11:e åkte jag, min mamma och min syster Ida till Salatiga (min födelsestad) för att göra det vanliga: besöka familje-gravarna, äta god mat och handla hem råa chips och annat gott. Amanda nöjde sig med att vara hemma med sina kaniner. Jådå.. det var vi som från början köpte två kaniner där, och nu är hela gården full med lurviga svarta och vita kaniner.


På väg tillbaka till Lombok, stannade vi på Bali 2 dagar. Bl.a för att hämta 3 resväskor som vi lämnade hos min bror Titut och för att hämta ut goodwill voucher från Qatar (ersättning för inställt flyg på väg ner från Sverige den 18:e juni).

___________


Aku dan Amanda pergi ke Semarang tgl 10 Juli kemaren. Kami terbang dari Lombok dan transit sejam di Surabaya. Lumayan cepat juga walau naik Lion Air.

Keluarga di Semarang baik dan seperti biasa. Amanda senang sekali ketemu semua kelincinya lagi. Apalagi ini ada bayi kelinci 3 yang baru berumur 2 minggu. Mereka sedang lucu sekali.

Tgl 12 aku mengurus dan memindah bank. Besoknya ke Salatiga dan melakukan hal rutin setiap kesana : makan makanan khas, ke makam dan belanja karak serta oleh-oleh lainnya.

Dalam perjalanan pulang kembali ke Lombok, kami mampir ke Bali antara lain untuk mengambil 3 koper besar yg dititip di Titut dan untuk ambil ganti rugi voucher dari Qatar (yang pesawatnya batal waktu kami tumpangi tgl 18 Juni tempo hari).

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards