Alla inlägg under november 2008

Av Vivi - 13 november 2008 17:06

Jag pluggade på fm. medans Berit & Hans åkte till Baan café för att fika. Sadan var dom till hälsocentret för att kolla vad det är för röda prickar, som Berit fick på benen i Phuket. Det var insektsbett. Ingen fara, men inget bad och ingen solning!

Hans var en sväng till 111, men datorn är fortfarande sjuk!

På em. var vi in till Saladan för att shopa lite.

På kvällen åt vi på Some Where Else, ett mysigt ställe alldeles vid stranden, där man kan gunga, spela beach volleyboll, pingis m.m eller bara ligga under ett halmtak, slappa och vänta på maten!

Av Vivi - 12 november 2008 17:04

I dag firas vattengudarna här i Thailand (Loy Kratong). Så barnen gjorde båtar av bananträd i skolan på fm.

Våran dator blev sjuk i går kvällst, så Hans måsta gå till 111 igen. Virus! Dom försökte rädda det som räddas kan! Men datorn måsta ”läggas in på sjukan”. Koung på 111 ska rensa datorn och ominstallera allt! (Vi har otur med datorer!)

Berit, Hans & Jag tog en strandpromenad. Berit & Hans tog Thai massage intill stranden.

På em. Var det trupgymnastik. Och sedan gick vi till Hans (En tysk som har restaurang här) för att äta på stranden och se på sunset!

När mörkret lagt sig, hjälpte Hans barnen att sjösätta sina båtar. Dom skickade även iväg en värmeballong för farfar Emil, ”som inte får vara med oss!”

Av Vivi - 10 november 2008 17:04

Poolen stängd för rengöring!

Checkade ut, gick genom gränderna för att nå piren och båten tillbaka till Koh Lanta.

Av Vivi - 9 november 2008 17:03

Frukost, shopingrunda & utcheckning för att ta båten till Phi Phi öarna.

Vid piren på Phi Phi stog en rad män med hotellskyltar. Ca. 15 pers. skulle till samma hotell som oss, Phi Phi View Point. Väskorna lades på en vagn som drogs av ”skyltmännen” och vi fick följa efter. Det finns inga motorfordon på ön.

Framme vid resorten, slängde vi oss i poolen. Hotellet ligger i en sluttning med poolen mot havet.

På kvällen gick hugo, Hans och Jag för att titta i gränderna. Mysigt!

Av Vivi - 8 november 2008 17:02

Efter frukosten kom fam. Cahling till vårt hotell. Barnen, Berit & Hans badade tills vi måsta checka ut, för att flytta till Hotell Metropole i phuket Town. Vid utcheckningen ramlade Amanda ihop!

Tänkte ta en stadsrundtur, men Amanda var hängig, så det blev en shopingrunda runt hotellet på kvällen.

Tidig kväller.

Av Vivi - 7 november 2008 17:00

Båten gick kl. 8.15 från Lantas pir. Utanför Phi Phi Island fick vi byta båt. Båtarna la sig intill varandra och vi fick hoppa över till båten som gick till Phuket.

Vi bodde på Thavorn palm Beach resort på karon Beach. Dom hade 5 stora pooler, så det blev mycket bad. Jag & Hans var en sväng till Patong Beach. Där var det fullt ös.

På em. gick vi till Orchid Garden Resort & Spa, för att träffa fam. Cahling. Deras barn Felicia & Filip är Amanda & Hugos klasskamrater i Ljusdal.

Av Vivi - 6 november 2008 13:49

Vi åkte på en tur mot gamla stan med tuk-tuken, strax efter att barnen gått till skolan. Först postade Berit några vykort, som hon skrev igår kväll. Sedan åkte vi till den gamla fiskebyn (Old town), tog kort, tankade tuk-tuken, & Berit bjöd på lunch vid Khao Yai (en point view restaurang).

Efter lunchen, stannade vi vid Dreamy spa. Berit tog fotvård (pedicure) & jag valde facial refresh (ansikts massage). Det var så skönt!

Barnen var redan hemma från skolan när vi kom hem. Tur att de har egen nyckel.

På kvällen åt vi peppar stekt på Sawasdee (en restaurang i närheten av huset). Alla åt bra & var nöjda med maten!

Varje gång vi är på stan, vinkar och hejar någon på oss.

Berit sa : Känner ni alla på ön?

Av Vivi - 5 november 2008 10:05

I dag fyller Amanda 11 år, tänk vad tiden går!   GRATTIS !!!

Efter grattningar & fika på sängen, så följde Hans & Berit med Hugo till stranden. Hugo har gympa idag och nu lämnar föräldrarna sina barn direkt på stranden, ombytta och klar. Dom går tillsammans till skolan när gympan är slut.

Efter att ha lämnat Hugo, badade Berit och Hans i havet (helklart på himmelen och hett, fast kl. bara är 9) och sedan i poolen på Southern Lanta Resort. Vi åt även frukost där, chicken sandwich, sallad, pommes frites och iste.

Barnen kom nyss hem från skolan. Dom har kurs i Thailändska på onsdagar efter skolan.

Kl. 17 ska vi på stranden och titta på Amanda när hon har truppgymnastik.

Sedan ska vi ut och äta födelsedags middag!