Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Cykel-lagning.

Av Vivi - 12 november 2011 07:33

Hugo har klagat länge på sin cykel. Trampnavet behöver fixas, sadeln ska "kapas" och sänkas, bromsarna justeras, hjulnavet fram behöver bytas och däcken behöver pumpas. Men vi har inte haft tid förr än idag.

Så vi tog med cykeln till affären i Ampenan. De kollade felen & frågade om vi ville byta ut cykel till en ny istället och betala en mellan skillnad? Ja....det hade vi inte tänkt på. Men det var ju ett bra förslag och Hugo var helt förtjust i att få en ny cykel förstås. Lagningen ta minst en dag & kostar ca. 80 kr. Vid byte fick vi (efter prutning) betala ca. 150 kr i mellan skillnad. Så det var ett enkelt val.

Hugo & Max har testat den nya cykeln (hållfasthetsprov). Dom cyklade upp och ner och runt om i berget bakom oss. I regn väder! Den verkar hålla, sa pojken min belåtet.

Av Vivi - Onsdag 10 april 18:26

Vi firade påsk i Bygget med barnen + Kjell och Lena. Barnen åkte runt på myren med de klassiska skottern Ockelbo. Vi grillade ute vid lunch & åt plock. Som vanligt det blev mycket rester. Andra dagen där byte vi presenter (ny års klappar) med...

Av Vivi - Fredag 8 mars 16:45

Vi startade resan den 25:e feb med besöket till Ulf. Han har varit dåligt länge sedan han ramlade. Han var mager men glad att se oss. Karin, Karins mamma som är 90 år och Sandra var på plats.    Vi flög dagen efter med Qatar. Denna gång var v...

Av Vivi - Tisdag 16 jan 16:20

Vi frågade barnen om det var okay att vi inte fira ny år tillsammans den här gången. Förra ny-år firande var det nån som tyckte det var inte så kul att avbryta sin get-together-with friends för att vara med oss gamlingar :-) . Så nu åkte vi & fira...

Av Vivi - 15 oktober 2023 18:18

Sex år har gått sedan du lämnade oss. Jag tänker på dig varje dag. Ångrade att jag kom inte hem till dig oftare. Men Sverige till Indonesien är avstånd som vi bara kunde korsa en gång om året.    ...

Av Vivi - 4 oktober 2023 18:15

Lör, Sep 30 :   Åkte från Ljusdal runt 6 på morgonen. Flyget gick kl. 10 & vi var framme till Marco Polo airport 12:45. Vi tog en buss till staden Venedig.Det kostar € 10/person & resan tog ca. 30 minuter. Hotell vi bodde var endast ...